Vanliga frågor
Hur blir jag återförsäljare åt er?
Klicka dig in på Bli återförsäljare och fyll i ansökan och skicka in, så hör vi av oss inom omgående med dina inloggningsuppgifter.
Hur lång leveranstid har ni?
De flesta beställningar levereras inom 3 arbetsdagar efter att du gjort din beställning. Bor du längre norrut än Sundsvall eller på Gotland får du räkna med en eller två dagars extra leveranstid. Vid högtid kan det ta ett par dagar till.
Vilket fraktbolag skickar ni med?
Vi använder oss av Schenker som på ett säkert vis ser till att din order kommer fram i tid och i ett bra skick.
Vad kostar frakten?
- Fraktpriset för ordrar är 99 SEK exkl. moms.
- Frakt till utlandet förvägs och får justerad frakt utefter detta.
Skickar ni försändelser till utlandet?
Ja, vi levererar till utlandet. Kunden står då för den faktiska fraktkostnad. Kontakta vår kundservice för mer information: kundservice@buttericks.se
Har jag öppet köp eller bytesrätt om jag handlar på Leco?
Nej, om inget separat avtal finns mellan ditt företag och Butterick's Leco AB.
Kan jag göra min beställning via telefon?
Det går självfallet bra att kontakta oss via telefon, 035-16 03 50, så hjälper vi dig att lägga din order.
Kan man beställa som företag med separat leverans- och fakturaadress?
Ja, det går jättebra.
Vart får jag tag på Butterick's Leco AB´s produktkatalog ?
Du kan se alla våra kataloger i digital form här på leco.se. Därifrån kan du välja att även ladda ner eller skriva ut.
Vill du ha en fysisk katalog, ta kontakt med vår kundservice kundservice@buttericks.se, 035-16 03 50, så skickar vi produktkatalog till dig.
En vara var trasig när paketet levererades, hur går jag till väga nu?
Är din vara trasig, transportskadad eller har du fått fel vara levererad till dig? Maila eller ring vår kundtjänst, så hjälper vi dig att reklamera din vara. Du når vår kundservice på kundservice@buttericks.se, 035-16 03 50 .
Jag vill lägga till/ta bort en vara i min beställning. Hur gör jag?
Kontakta vår kundservice kundservice@buttericks.se, 035-16 03 50, så kan vi hjälpa dig att göra ändring i din order, då förutsatt att den inte redan har blivit paketerad och ivägskickad.
Måste jag vara registrerad kund hos er för att beställa via leco.se?
Jajamensan! Är du ett registrerat företag är du välkommen att göra en ansökan om att bli återförsäljare hos oss. Du får då ett kundnummer och kan göra fortsatta beställningar dygnet runt på www.leco.se.
Vad är eran dataskyddspolicy?
Dina uppgifters säkerhet är mycket viktiga för oss. Du kan läsa hela våran dataskyddspolicy här. www.leco.se/dataskyddpolicy.html